środa, 23 lipca 2014

PsiE pRZedsZkOLe /23.07.14/

Hej!
Dziś byłam z Harry'm w psim przedszkolu. Nie działa to na zasadzie przedszkola takiego jak dla dziecka, ale na socjalizacji szczeniaków ze sobą i nauczenia ich podstawowych komend i grzeczności. Było to nasze drugie spotkanie z tamtejszymi pieskami i treserem. Jestem zadowolona z tego jak Harry dziś ze mną ćwiczył. Komendy przedstawione nam dzisiaj przez tresera, które będziemy utrwalać, to:
~ równaj,
~ trzymaj,
~ puść.
Komendy, które poznaliśmy tydzień temu, to:
~ siad (umiemy już perfekcyjnie :)),
~ pies wolny, biegaj (w czasie utrwalania).
Komenda "równaj" polegała na trzymaniu smakołyków przy kolanie, na wysokości noska Harry'ego. Szliśmy marszem, a ja co chwilę mówiłam "Harry, równaj, dobry piesek".
"Trzymaj" polegało na trzymaniu zabawki, również w czasie marszu, a "puść" na puszczeniu tej zabawki w zamian za smaczka.
Podsumowując komendy, to myślę, że najlepiej poszła nam ta pierwsza, czyli "równaj", pewnie dlatego, że była na początku i Harry nie był jeszcze zmęczony. W połowie ćwiczeń "trzymaj" i "puść" Harry'emu odechciało się wszystkiego oprócz zabawy z psami :)
Gdy przyszliśmy potem do domu, moja mama znalazła zakopaną rękawicę mojego taty. Okazało się, że akurat ta rękawica jest przeznaczona specjalnie dla Harry'ego. Od kilku dni szukamy koszulki mojego brata - Emila. Niewykluczone, że leży gdzieś w ogrodzie zakopana pod ziemią...

Poniżej kilka zdjęć ze szkolenia:






Skiper - dwumiesięczny border coolie




Amelia - dziesięcioletni golden retriever
Megi - czternastoletni golden retriever
Te pieski nie brały udziału w szkoleniu, są psami właścicieli ośrodka szkolenia psów.


Esterka - jedenastomiesięczny buldog angielski


Harry, Skiper i Esterka ;)


Brenda - dwumiesięczny foxterier


Diego - jedenastomiesięczny jamnik króliczy długowłosy 




No i sam Harry, oczywiście wykąpany w miskach z wodą ;)

Pozdrowionka,
M.






9 komentarzy:

  1. świetnie że pracę z Harry'm zaczynasz już z nim od kąt jest szczeniakiem. :) wszystko przydaje się w codzienym życiu,więc takie spotkania z innymi psami i szkolenie to coś wspaniałego.wzięło mnie na wspomnienia i pamiętam jak Baddy był takim biszkoptowym maluchem,jak ten czas szybko leci.

    pozdrawiamy
    Ola i Baddy !

    OdpowiedzUsuń
  2. Strasznie dużo robicie w tym przedszkolu podczas jednych zajęć, zwłaszcza że szczeniaki dość szybko się męczą. W każdym bądź razie powodzenia w dalszym szkoleniu. Będę wpadać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. To normalne u szczeniaków, że szybko tracą koncentrację, trzeba być dla nich wyrozumiałym a potem dalej w domu ćwiczyć to co widziało się na lekcji :)
    Pozdrawiam
    Michał
    http://szkolenie-psow-doberman.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie komendy bardzo praktyczne i w zwykłych, codziennych sytuacjach na pewno Wam się przydadzą. Życzę dalszych sukcesów z Harry'm. :) Kochany z niego maluch. ♥

    Pozdrawiamy, Ola i Nero.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też chciałabym zapisać się do jakiegoś przedszkola ;)
    Harry to hodowlany piesek? :D
    Pozdrawiamy!
    Ola i Piano
    http://borderoli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, Harry nie jest z hodowli i nie ma rodowodu (tylko jedno z jego rodziców miało) :)

      Usuń
  6. Mam 2 miesięcznego psiaka (collie) i wygląda jak Skiper :D

    OdpowiedzUsuń
  7. JA uczę moją suczkę sama w domu kilku komend niestety u mnie w mieście ani w pobliżu nie ma takich treserów i miejsc gdzie pieski czegoś uczą.Ja ją uczę komendy:siad wstań i podaj łapę .Nauczyła się już siad i podaj łapę .,,Wstań ''prawie już umie.Jednak jak chciałam ją nauczyć poproś to nie szło nam dobrze .Trudno jest jej utrzymać tę równowagę.
    pozdrawiam Harrego
    mój blog naszepsy100.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Pisze się border collie ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Ogromnie mi zależy, by blog Was interesował i żebyście chętnie go odwiedzali :)