niedziela, 23 listopada 2014

Przepis na... ciasteczka maślane dla psa /23.11.14/

Hej wszystkim!

Wczoraj około 20 robiłam czekoladowe ciasteczka dla mojej rodziny, kiedy wpadłam na pomysł upieczenia czegoś dla Harusia. Młody leżał na moich stopach bacznie mi się przyglądając, tak mnie pilnował, a nawet nie będzie mógł spróbować tego, co robię. Kuchnia i tak była brudna, więc tak na prawdę nie miałam dodatkowego sprzątania. Przepis wymyśliłam sama, jeżeli to w ogóle można nazwać przepisem. Ciasteczka robi się w parę minut z trzech składników, piecze się je 10 minut - cała filozofia. Efekt jest powalający, Harry dla tych ciach da się pokroić ;) 

SKŁADNIKI:

~ szklanka mąki (150 gram)
~ pół kostki masła (100 gram)
~ szczypta soli

WYKONANIE:

1. Do miski wrzucamy ciepłe masło i mąkę, posypujemy szczyptą soli.










2. Zagniatamy ciasto i formujemy je w kulkę.










3. Możemy wsadzić je na chwilę do zamrażalnika, nie trzeba. Potem dzielimy dla ułatwienia na dwie części i robimy rulony (jak na kopytka tylko mniejsze).










4. Kroimy na plasterki o grubości pół centymetra.










5. Pieczemy 10 minut w 180 stopniach.










PODSUMOWANIE:

PLUSY:
+ bardzo łatwe wykonanie
+ długi termin ważności do spożycia w porównaniu z mięsnymi ciasteczkami
+ psom na pewno posmakują
+ niedrogie
+ smakowicie pachną
+ wspaniała i naturalna nagroda

MINUSY:
brak

Trudno określić kształt powyższych smakołyków, mi przypominają robaczki xD Ciasteczka są świetne, można je zrobić przy okazji pieczenia czegoś innego. Następnym razem, kiedy będę się brała za ich pieczenie, zrobię go podwójnie lub nawet potrójnie, żeby mieć większy zapasik :) Może kiedyś Wam się ten przepis przyda, mam taką nadzieję.

Następna notka będzie bardziej treściwa i ciekawsza. I promise. Ukaże się dopiero w grudniu.

Do napisania i smacznego!
Maria i Harry.

24 komentarze:

  1. wieesz aż chyba dzisiaj wypróbuje ten przepis ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis - łatwy i szybki :)
    Jednak dla mnie jest jeden minus - na pewno są bardzo tuczące (i to też sprawia, że tam smakują psom) ;)

    Pozdrawiam!
    poprostuzuzia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę na pewno są, w końcu sama mąka nie ma smaku, jednak odrobina tłuszczyku zwłaszcza, że jest zima, na pewno nie zaszkodzi ;)

      Usuń
  3. Super przepis :) taki prosty :D
    /psie-oczy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny przepis :)

    beagle-pikus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie to i człowiek mógłby je zjeść :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My czasami takie pieczemy, tylko dodajemy cukier i gotowe :D

      Usuń
  6. Wyglądają bardzo smakowicie :). Muszę wypróbować ten przepis.

    Pozdrawiamy
    Evily i Daisy

    OdpowiedzUsuń
  7. Sama bym takie schrupała *.* (gdyby były dla ludzi xd) Może wypróbuję! :D

    Pozdrawiamy!
    W&M

    max-psiprzyjaciel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja go zrobiłam wyszedł SUPER!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow ! Fajny pomysł :3 Może kiedyś wypróbuje :D
    Pozdrawiam http://w-odbiciu-lustrzanki-aparatu.blogspot.com/ :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Próbowałam dodać komentarz, ale się nie udało, grr. Próbuję drugi raz ;)

    Bardzo fajny pomysł, mimo że jestem anty-talenciem jeśli chodzi o gotowanie to spróbuję je upichcić Młodemu na Święta. :) Po jednym ciasteczku na dzień i z pewnością utrzyma figurę. ;))

    OdpowiedzUsuń
  11. Na 100% spróbuję zrobić to :d chociaż dodam jeszcze kilka własnych składników. ZAPRASZAM TEŻ DO MNIE :D jaimojezwierzaki117.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają smacznie pewnie mojej Soni by smakowały

    OdpowiedzUsuń
  13. Na pewno wypróbuje ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Maślane to sama bym schrupała. :D

    Pozdrawiamy
    Ola i Baddy

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny przepis. Łatwy, szybki i nie potrzeba dużo składników. Może wypróbujemy.
    Pozdrawiamy
    Ala i Luna

    OdpowiedzUsuń
  16. Jaki łatwy sposób! Skusiłaś mnie na upieczenie ich! :D
    Pozdrawiamy W&K

    OdpowiedzUsuń
  17. No i znów świetny i prosty przepis :)
    Zgadzam się z Wiktorią, skusiłaś mnie na ich zrobienie ;)
    Pozdrawiamy!
    http://codziennebeagle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawy pomysł na ciastka :) Na pewno skorzystam.
    Pozdrawiam http://gajasportowyspaniel.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajne ciastka, może kiedyś zdecyduję się na ich upieczenie, choć szczerze mówiąc w przepisie przeszkadza mi trochę sól, której psy nie powinny jeść ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Oj dzisiaj chyba zrobię ;)
    Pozdrawiamy :)
    Anioł i Julia

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz. Ogromnie mi zależy, by blog Was interesował i żebyście chętnie go odwiedzali :)